onsdag 3 mars 2010

Preveza den 3 mars 2010

Don´t do like me!

Gör inte som jag gjort tänkte jag betalar för övervikten på mitt bagage när jag nu skulle resa tillbaka till Grekland . När jag skulle schecka in så sa dom att mer än 32 kg får du inte ha med dig och du får betala 180 dkr kilot för allt över 20 kilo. Så om jag inte skulle boka om min flygresa och få vänta med att resa iväg. Måste jag plocka bort 8 kilo av bagaget. Nu fanns det en garderob på flygplatsen där man kunde dumpa delar av bagaget i plastpåse som kostade 40 dkr om dygnet att förvara där. Så gjorde jag nu 11 kilo hamnade i plastpåsen. Fick betala för 8 kilo hade nu totalt 8 kilo över tillåtna. Det kostade mig 1440 dkr ( 1888 skr ) betalade 2156 skr för hela min resa tur och retur så det jämnar ut sig kan man säga.
Kom nu till Athen med flyget som planerat möttes av 20 gradig värme härligt. Bussresan till busscentralen i Athen klaffade också så jag kunde ta 5 bussen till Preweza som tog nästan 6 timmar försökte att sova på bussen men det gick inte dåliga vägar med stora hål så det slog i bussen (som var en gammal scania ) så man kunde inte ligga still. I Preveza kunde jag ta taxi till marinan i Aktio varmt var det nu på natten också 15 plus grader. Nu i dag är det lite disigt men mellan 18-20 grader .Här är tyst och inte mycket folk på marinan nu,finns några till här som har varit hemma någon månad bara.
Nu får man sätta fart med att fixa till båten så att man kan få den sjösatt om kanske 3 veckor hoppas jag.Vi hörs snart igen.Har skaffat en annan laptop 10” som är behändig att ta med sig och det nya Wi-Fi 802.11n och 8.5 t batteritid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Skit happens" brukar vi säga. Du verkar dock vara vid gott mod.
Hoppas du kan njuta av sol och värme. - 10 här + lite sol och ingen snöskottning det är vi tacksamma för i Katthult.

Anonym sa...

Va de kan strula till sig ibland!
Men du får nog tillbaka din "övervikt" på något sätt.
Hälsar
Lena

Agneta sa...

Jaha,då har min elektriker,rörmokare,snickare,kock,eldvakt,biltvättare,snöröjare mm mm men mest av allt PAPPA åkt tillbaka till Frenzy. Tack för allt Kapten:) Kram Agneta