fredag 16 juli 2010

Kemer fredagen den16 juli


Gick nu till Kemer Marina, var meningen att ankra utanför marinan. Men det var en lekplats för dom stora pojkarna så det kändes lugnare att gå in till marinan.Här kan man ju lämna båten och gå för att se sig omkring i staden här. Internet verkar fungera bra, men blir kvar här två dagar. Det låg många ankarvikar på resan hit men verkade vara smockade med båtar. Minskar någ något efter Antalaya.Nu skall jag gå och ta mig en öl och äta något till det.Bilden visar kyparen i Finike på restaurangen där jag åt en kebab. Han fick 7 st mynt 1 TL som han fäste i ansikten en efter en när han fick dem. Han frågade var jag kom från Sweden sa jag And you must come from Chile, no i am from Turk. Oh I think you wash an Indian.Ja han liknade faktiskt det med den långa hästsvansen han har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas både öl och mat smakade bra!

hälsar
Lena

Anonym sa...

Följer med intresse allt vi får veta.
Fina bilder!
Nu har vintermotivet på skärmen växlats till sommar-och lika extrem värme som kyla vid nyår.
Vi har oxå nyss fått mat o öl och nu blir det siesta och "skönhetssömn" för alla Katthultare.
Ha det!