torsdag 31 mars 2011

Aktio Marina torsdagen den 31 mars

Ja då har det gott 10 dagar sen jag lämnade Sverige. Dom sista 5 dagarna har det regnat och åskat också ibland. Regnet har kommit mest på natten. Har gott att arbetat med båten hela tiden ändå.
Temperaturen ligger på 20 grader även när det är molnigt. Har varit en del att hitta på denna gång med båten. Förluckan har jag tätat om, men tveksam att det håller så länge. Behöver bättre grejer att limma rutan med, typ som dom använder till bilrutor. Har våtslipat bottnen så den är klar att målas med International Micron extra, som jag har fått tag på här i Aktio marina. Hoppas att den håller bättre mot beväxtning. Tvättat och polerat med nano gelcotförsegling. Det är mycket lättjobbat. Bytt ut den hudrauliska akterstagssträckaren till en vanlig mekanisk, har varit en del pul med att få den till att passa med måttet till akterstaget. Monterade tillbaks VHF en och navtexantennen som varit på service.I morgon fredag har dom en bil här på Marinan som går in till stan så man kan handla lite mat. Mina glasögon som jag köpte i november har jag fått laga också föresten. Dåliga grejer till nässkydd men hade sparat på gamla glasögon som får bli reservdelar till bågarna. Ja det löper på så om någon vecka ligger man nog i sjön igen. Motorn har jag inte haft igång, men en gammal Perkins är det ingen död på, så den skall väl inte vara några problem där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du får luckan tät. Det verkar som att både Oliver och Malin är sugna på att åka ner till sommaren och de vill nog inte att det läcker (hehe).
Trist med glasögonen. Om det är någon tröst så regnar det här med.