fredag 9 september 2011

Mazaron fredagen den 9 september

Gick till Mazaron i dag. Det blev 65 nm. Svag vind på morgonen men med motorn till hjälp hade jag hyfsad fart. Vid ett tiden var det bättre drag i seglen till Capo Palos. Där fick jag mer slör till läns när jag ändrade kurs till mera västlig. Väl framme i Mazaron kunde jag ankrat utanför hamnen men ville fixa en del med att handla också. Har varit stängt i affärer på dom andra platserna. Efter man klarerat in och ordnat med båtplatsen har det blivit försent så affärerna var stängda. Eller som sist när jag var i Santa Polo,där var det stängt för dom firade en stor högtidsdag för just Santa Polo. Det var stort fyrverkeri med smällare. Ja det var bomber som small så man nästan ramlade ur bingen.Det skulle vara något hemma det att fira en stor dag för en stad och stänga affärerna.Skönt att det inte är så.

Inga kommentarer: