torsdag 29 mars 2012

Almerimar torsdagen den 29 mars

Ja det blev allt lite mera av underhållet på Frenzy. En ny Generator och två nya batterier. Såg vid en översyn av motorn att det droppat isoleringsmaterial från regulatorn på generatorn. Har haft sämre laddning en tid,men ett batteri var frånkopplat sedan en tid tillbaka. Men det blev två nya så det har blivit 75 Ap mer på batteribanken ca 450 nu,Generatorn hade man kunnat satt i en TWC regulator som känner av spänningen ute på batteriet eller har ju CTEK en smartpass som hade varit  bättre.Men jag skaffade en större generator först nu,så börjar man i rätt ände.
Jag nämdr ju innan att cyklen blev servad också. I dag var jag i El ejido ocdh just börjat hemfärden så small bakdäcket en stor spricka blev det i däcket och just det var nytt, så det finns billigt skit bland sådant också. Det blev att ta bussen hem. Får igentligen inta ta med cycklen på bussen men jag fick ett okej av busschafören.
Nu är det ju snart påsk Så jag säger Glad Påsk till er Alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Påsk!!