torsdag 12 maj 2016

Almerimar torsdagen den 12 Maj

Måndagen den 9 Maj tog jag flyget tillbaka till Almirimar. Det var ett litet oväder med luftgropar när vi närmades oss Malaga. Några fick hålla sig i stolen framför. Det är sämre väder här nu än vad det var i Blekinge. Måndagsnatten regnade och åskade det. I dag torsdag skulle jag torrsätta Frenzy kl 08,00 flyttade fram det till fredag morgon. Ville inte riskera att något i den kraftiga blåst som har varit hela natten och på dagen också nu. Fredag morgon skall vara lugnare. Det har växt så pass att det måste rengöras. Efter sjösättning som blir kanske blir på tisdag kan jag göra Frenzy segelklar igen. När jag rundar Capo de Gata ligger det en ankarplats vid San Jose som jag gör mitt första stopp mot Islas Baleares. Nästa blir kanske Garrucha / Appa skall ha byggts en ny marina där. Skall bli skönt att röra på sig igen.

Inga kommentarer: