torsdag 9 september 2010

Korfos torsdagen den 9 september




Korfos ligger på Peloponnisos (37.45.846N 23.07.744E)Har varit här tidigare, efter vi passerade Corintkanalen som jag tänker göra igen. Efter Aigina gick jag till Pireus. Skulle ju köpa en ny jolle som Marina Stor i Athen hade ett bra pris på. Ringde först för det var långt att gå. Men det fanns bara dyrare kvar, så där blev inget köp. I Pireus fanns ingenting skulle va en handlare som hade jollar man hade inte öppet i sin butik. Jag gick vidare till Salamis. som skulle var fint med flera båtvarv. Jag säger bara Skrotnissar var det. Gick så till Korfos istället fin ankarplats här. Kom i håg sedan sist jag var här att han hade någon jolle till salu, får väl se.Dom två översta bilderna är från Båtvarven i Salamis. Den understa bilden är ingen blomma utan en Jellyfish den är ca 30 cm i dimetern, har inte sett någon så stor tidigare. Så inte riktigt säker finns ju många sorter av dem, Rhizostoma pulmo har blått vitt gult i färger.Stämmer inte riktigt här. Någon sa till mig att det är avkommer som hänger undertill, därför är dom annorlunda nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar då inte ha några fritidsproblem. Följer med intresse hur "jakten på jollen" ska sluta- skam den som ger sig!
Ingvar hälsar- kommer hit 27/10-80-års dagen- på gång att boka Helsingforsresa m SiljaLine.
God forts önskar vi 08-orna.

Anonym sa...

Dåligt med vettiga jollar, men en helt fantastisk jellyfish, fräck!