måndag 18 juli 2011

Alghero den måndagen den 18 juli

I dag har man fått jobba lite. Tog min cyckel och trampade runt här i Alghero, hittade en Trony butik där jag kunde inhandla en dammsugare som jag verkligen behövde nu. Det var variabel effekt och tvättbart filter passade mig perfekt. Har ju inte alltid landström men min inverter från 12 v – till 220v kan klara den på halv effekt. Tillbaka till båten och dammsuga. Tvätta och feja. En ny tur och inhandla nya kuddar som inte var helt fel efter tre år i båten. Kollade på väderutsikter. I morgon den 19 blir det kanske regnskurar på eftermiddagen fredagen den 22 blir det möjligen okej att gå norrut till Porto Conte som ligger innaför Capo Gaccia. Bra väderutsikter kan man se på denna fil.
http://www.weatheronline.co.uk/marine/weather?LEVEL=9&MENU=0&LANG=en&WIND=g776&KUST=c0140&CEL=C&SI=ms
Men under tiden kan ungdommarna fröjda sig på kvällen med tivoli i hamnen. På dagen finns här en stor playa som man kan bada och sola på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och marknad på onsdagar, sägs det i "turistbroschyrerna".

Peter,Carina sa...

Det låter trevligt. Hoppas nu att allting går bra. Ha en trevlig semester.