måndag 6 juni 2016

Santa Ponca måndagen den 6 juni

Lämnade San Antonio 08,30. Det var så gott som stiljte. Efter en timme blev drt lite vind.Det var 19 nm till Cala Portinax som är en fin ankarvik. Min plan var att stanna där en natt. När jag var framme vid tiotiden kom vinden. Det skulle bli sydligt, så jag gorde bara en lov in i viken. Det var 45nm till Santa Ponca så ut igen var lite emot till början men vred över mera åt syd. Kunde nu ligga på 45 gr kryssvinkel en timme. Vinden vred mera åt syd igen hade nu en fin bogvind på 6,5-7 m/s, livet leker igen. Var i Santa Ponco ca 19,00. Mycket båtar här också.Efter en kapplöpning in mot ankarplatsen var jag först av tre båtar att droppa ankaret. Lite bättre läge här att ts dingen in till landbacken. San Antonio var jag inte iland. Det var för mycket trafik med taxibåtar turbåtar och alla som kör med motorbåtar att ro in med dingen. Det var långt också.

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Härlig känsla. Livet leker... det värmer en dotters hjärta��⛵