tisdag 5 juli 2016

Pollenca den tisdagen 5 Juli

Det blev Pollencia igen bra vik att ankra i behöver inte ligga så tätt inpå varandra. Döttrarna kommer den 22 juli går till Palma och tar emot dem. Får räkna med minst 1000 kr per natt där. Andraxt tog 790 kr per natt. I dag kom det en 35 fots segelbåt och bankade på Frenzy. Stack upp i sittbrumnen och undrade vad dom höll på med. Men det var ingen i båten, som hade en moringboj med förtöjningarna hängande ner från stäven. Jaha tack så mycket för det då. Ganska så snart kom en med jolle körande mot mig. Är det er båt frågade jag. Nej jag såg att den var på drift. Men jag tar registreringsnumret och åker in till marinan så får dom söka ägaren. Det hördes inget mera efter det. Jag kallade upp marinan senare och bad dom ta hand om båten
Inte intresserade als av det. Kallade på port polis på kanal 16 inget svar. Kallade marinan ingen no maybe tomorow. Nej för sent då är båten min svarade jag.
Men jag vågade inte ha den hängande efter mig. Paddlade över till grannbåten så vi ankrade den längre ut. Kunde inte ge mig på det själv med en jolle utan motor. Stannar några dagar till här, men skall bli intressant att se om det kommer någon ägare.
Annars är det bra 25 gr i vattnet är inget att klaga på.

Inga kommentarer: