onsdag 13 juli 2016

Portocolom onsdagen den 13 juli

I natt blev det blåsigt.Var ju beredd på det men vaknade vid 00.45 av vinden som kom direkt från 2 m/s till 10 m.Inte så mycket ändå. Det ligger många båtar nära mig dom ankrar.Så man kollar hur dom ligger. Alla verkade ligga kvar men ingen ankarlanterna tänd.Kollade om en stund igen.Nu var det tänt på dom flesta båtarna.Fick då se en större segelbåt som var helt mörklagd komma rakt mot mig.Lyste med ficklampan på fören tycktes som någon var framme i fören på båten. Men den fortsatte gå mot mig. Tänkte inte nu igen. La ut mina fendrar och lyste med min ficklampa på deras rutor och i sittbrunnen på deras båt men såg inte ett livstecken.Fortsatte att lysa på dem.Och nu ändrade den kurs och svängde runt då aktern kom mot mig.Men fortsatte att lysa på dem tills dom till slut tände sina lanternor. Då först kunde man koppla av att oroa dig för den båten. Nu är det fullt med båtar här i viken. Flera charter båtar.Seafarer ser jag fyra st jämte mig nu.Annars allt okej

Inga kommentarer: