fredag 17 juni 2011

Porto Pozzo fredagen den 17 juni


Ciao!
Har nu ankrat på norra sidan av Sardinien. Porto Pozzo har position 41.13.33N 09.17.07E.Kan se fyren på Korsika blinka nu när mökret lagt sig som en alldeles kolsvart natt. Det har varit alldeles utmärkt väder på denna östra sida nu. Första dagen blev en kort resa till Porto Corallo 22 nm.Nästa dag blev längre tur till La Caletta 74 nm.Nu i dag blev det 52 nm till Porto Pozzo. Kaletta var en billig hamn att ligga i. Corallo var den hamnen som hade mest tomma platser. Lite öde verkade det som.Från Kaletta till Pozzo passerade jag Olbia Cala volpe Porto Servo och La Madalena.Dom mest trafikerade liggplatser för machoman. Det vill dom vara på sjön också när dom har satt fart på sina fartyg.Nu kanske jag får stanna här i Pozzo till måndag. Det är en mistral på gång, men kanske först lördag natt, får se om jag trotsar den och går till Rozzo. Men jag har ju inte brottom. Ankarat fastnade gott här så jag tål bra med vind nu får jag hoppqas. Var lite bekymmer när jag kom och ankrade där det bara var gräsbotten. Det gillar inte Delta eller plogankare. Danforth med sina stora flyn det biter i gräset. Men jag hittade annan plats med sandbotten. Fortsätter sedan till Alghero när det blir okej med vindar som ju skall vara mest nord-nordvwest här på västra sidan av Sardinien.Bilden är tagen när jag lämnade Kaletta vid 0800 på morgonen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ciao !
Vilka underbara vyer du visar.
Gissar att man lätt hamnar bland jet-set-are på Sardinien !
Segla lugnt!
Syrran