söndag 19 juni 2011

Porto Pozzo söndagen den 19 juni



Ciao!
Livet är inte alltid en dans på rosor. I dag behövde jag hjälp. Mistralen kom ju som väntat. På morgonen var det en båt som draggade. han hade ankrat på gräsbotten där jag försöket. Men bara några minuter efter han flyttat sig for Frenzy i väg som jag inte hade något ankare alls. Gick tillbaka på samma plats igen och lade ut ett ankare till. Men jag släpade runt med dessa ankare i ett par timmar nästan. Gav upp och tog sikte på en boj längre in i viken.Andra försökrt fick jag tag i bojen men hann inte fästa linan i båten, skulle ju naturligt vis ha gjort det innan om än med lite längre lina. Det är omöjligt för hand kraft att hålla i mot när det blåser 25 m/s. Höll på att bli av med ett finger.Kom ut två amigos som hjälpte mig att få fast tre andra linor i bojen .Det var inte kul för den andra båten på bilden som jag tog, har inte sitt om det är några ombord måste hänt precis efter jag kom.Bella nu kan jag ta jollen in till land när det mojnar något.Inte nog med detta jag blödde ner på båten och knäckte en tand som jag lyckades att vicka och dra i så vips kom det ut Bella igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur i oturen att du hade vänner som kunde hjälpa dig !
Det där med tanden var tråkigt o hur mår den stackars tummen nu då är den första reflektionen ?
Var rädd om dig!
Marianne

Anonym sa...

Är dethär det första tillbudet, så slutade det ju bra.Hoppas det räcker med det. Det verkar vara hjäpsamt folk det där sjöfolket.

Ciao
Lena

Anonym sa...

Vilket missöde, men tur o bra att du fick hjälp! Ta hand om dig. Birgitta o Christer

Anonym sa...

Men pappa, va rädd om dig!
hoppas att fingret är ok och tanden.