torsdag 12 juli 2012

Gijon torsdagen den 12 juli

I dag har det varit den soligaste dagen på länge. Morgonen var mulen som vanligt. Många fiskebåtar ute på denna sträck mellan Ribadeo och Gijon, och massor av frtidsfiskare också är kanske någon speciell tid för något fiske hummer kanske.Såg inte många garn. När jag skulle angöra Gijon i dag så kom det ut en högastighetsfärja från hamnen ( enligt AIS :en) den  hade kurs direkt på Frenzy. Men det var en stor pir imellan så jag väntade bakom den. Efter en stund såg jag den ockulert då den kom så vattnet rök omkring den. Den var då på väg ut från hamnen. Men rätt som det var vände den och gick in igen. Jag såg den aldrig mera. Provkörning kanske tänkte jag, men man vet ju inte dom stannar inte eller viker undan.Får se nu när jaqg lämnar Gijon. När jag skulle förtöja vid fingerpontonen såg jag fullt med oljeringar i vattnet och precic bakom avgasutsläppet. Har kollat motoroljan som är okej, diesel ser jag inget misstänkt på. Skall kolla och köra motorn i morgon oljekylaren till backslaget har jag inte kollat ännu. Kan ju varit olja i vattnet när jag kom, som jag blir lurad på.Hoppas det i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det får vi hoppas. Kanske den som provkörde?