onsdag 11 juli 2012

Ribadeo onsdagen den 11 juli

Har haft gråmulet väder sen Coruna,någon regnskur ibland men inte så mycket. Gick till Cedeira och ankrade för natten. Måndagen gick jag till Vivero där jag låg i marinan. På natten till tisdagen hade vi en hel del regn,men fram på dagen var det bra och lite soligt också. Tankade upp med diesel i Vivero också. Har nu ca 190 liter fulltankad. Det kan räcka 79 timmar, beror ju på hur fort jag vill gå. Kan gå snålare också. Men min plan nu är att gå till Gijon i morgon ( utalas ) Krichon, fick en lektion i spanska språket i Gijon när jag var där 2008. Då frågade jag henne om hon kunde säga Gualöv, Goualov sa seniorita på ett klangfyllt sätt så jag bara stod stum, innan jag kommenterade henne. Det var vackert, så kan inte jag säga det blev kommentaren efter en stund. Då skrattade hon nöjt. Men här blir jag nog kvar tills kulingen dragit över somjag såg tidigare. Då den visades komma in som på fredag men kommer nu på torsdagskvällen, så då kan jag hinna 70mil innan det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Även det ortsnamnet kan låta vackert. Eller som dina barnbarn sa när de var små Gulalöv