onsdag 25 augusti 2010

Naxos onsdagen den 25 augusti

Är nu på Naxos men inte staden Naxos, utan en ankarplats på västra sidan som heter Örmos Kouropa 36.58.572N 25.23.777E Skulle skriva i min loggbok så jag hissade upp min WI FI antenn på skoj räknade inte me3d att kunna få någon uppkoppling här. Men otroligt det blev uppkopplat på ett nät fast svag signal. Skulle stannat till på ön Schinousa men där var fullpackat av båtar. Fortsatte mot Naxos var gott väder nu när jag kommit en bit in i sundet mellan Schinousa och Naxos blev det 12 m/s nästan på en gång sedan ökade sjön och vågorna också nu. Det var ju rakt i nosen så jag gick för motor. A jag seglar tillbaka till grannön Iraklia till Schinousa. Där var också fullpackat av båtar ja man får väl se efter någon annan plats. Men nu var det stilla igen 2 m/s nu och sjön lagt sig betydligt. Fortsatte igen till Naxos kom inte så långt denna gång förrän jag hade 15 m/s men nu fortsatte jag ändå det lägger kanske sig igen. Men nu håller det på, hittade då denna badstrand som det är men sandbotten som ankarat sitter kanon i. Så nu får det väl blåsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man anar att du "rör på dig" när det är tomt på bloggen några dagar.
Ska bli spännande att se vilket mål det blir.
Sover inte middag här heller precis.
Har bl.a varit på visit hos vänner och därefter grattat Olle på 42-årsdagen.
Kjam