måndag 16 augusti 2010

Nisios Semi måndagen den 16 augusti

I dag bytte jag gästflagga från Turkisk till Grekisk. Tog natthamn på ön Nisos Simi 36.36.862N 027.51.452E är en liten by Pheti som jag har ankrat i tidigare. Tänker att gå in till Kos också nu när jag är i Grekland som första stad. Port av entry som det är. det var 36 mil mellan Marmaris och Pheti. Jag hade den bästa dagen på länge med en härlig bris på slutet runt 8-9 m/s ingen sjö bara vinden som drog i väg mig. Varmt är det ju fortfarande men det känns ändå bra när det är något som stämmer. Till Kos har jag 42 mil i morgon men sista sträckan upp mot Kos får jag säkert vinden mot mig, men kan få fin en första del, man är aldrig riktigt säker på vad man har vinden. Min jolle vissnade nu i värmen, den hänger bak som en vissen blombukett. Får se nu i Kos kan jag kanske göra en konstgjord andning på den. Jag hade tur en dag när jag simmade in med en lång lina som jag använde som akterförtöjning. När jag gjort fast linan runt ett träd gick jag ut för att simma tillbaka. När jag tittar ner för att se var man går och trampar på. Då ser jag många feta sjöborrar som jag lyckades trmpa vid sidan om när jag gick in med linan Hade nog inte varit så angenämt att trampa på en sådan där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Läser att du haft lite tur också med tanke på allt slit och motgångar.Tänker på att "Någon"leder dig den "rätta vägen."
Du kanske ligger väl till hos Gudarna där nere det finns ju många enl historien.
I helgen blir det kalas i Katthult med småländska flodkräftor till förrätt och burgundisk gryta till huvudrätt mm.